آموزش طراحی انگشتر جواهر

طراحی طلا و جواهر با استفاده از دست و ابزار ساده مداد و کاغذ جز اولین مراحل طراحی وتولید در همه برند های مطرح دنیا یکسان است..

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۰ فروردين
1595 بازدید
آموزش طراحی انگشتر جواهر

طراحی طلا و جواهر با استفاده از دست و ابزار ساده مداد و کاغذ جز اولین مراحل طراحی وتولید در همه برند های مطرح دنیاست.حق کپی رایت جزو اصلی ترین قوانین برندینگ است و طراحی و ارائه یک طرح در فصل های مختلف هر سال اجتناب ناپذیر است و برند ها با طراحی و تولید طرح های مختلف سعی دارند از یکدیگر پیشی بگیرند.اگر در تاریخچه هر برند مطرحی دقت کنیم حتما متوجه حضور یک فرد خلاق با ایده های نو به عنوان موسس و بنیانگذار در آن برند می شویم. به عنوان یک طراح همیشه باید یک طرح جدید ونو در دست داشته باشیم  و با استفاده از تکنولوژی های روز آن را تبدیل به یک طرح خارق العاده کنیم.در کشور ما بسیارند طراحان جواهراتی که در ذهن خود طرح های زیبایی طراحی و با استفاده از تکنولوژی های روز آن را خلق می کنند اما افراد زیادی هستند که به دلیل فقر فرهنگی از پرداخت اجرت به این طراحان خودداری کرده و به کپی از برند های خارجی یا حتی کپی از طرح های دیگر موجود در بازار می پردازند.

نگاهی به جواهرات از گذشته تا به امروز

  استفاده از جواهرات برای آراستن گردن و دست و دیگر جاها از گذشته با تراشیدن سنگ ها و حتی استفاده از برخی برگ ها مرسوم بوده و بعد این برگ و سنگ ها جای خود را به انواع کمربند ها و شمشیر ها داد.در قرن شانزدهم اولین دستبند طلا زنجیری کلفت طراحی و استفاده شد و تا به امروز این گونه طراحی ها ادامه یافت . امروز شاهد استفاده این گونه زنجیر ها بر روی کیف و کمربند و حتی برخی از لباس ها هم هستیم.از سال 1960 طراحان جواهرات تصمیم گرفتند که روش های فانتزی را جایگزین روش های سنتی کنند بنابراین استفاده از طلا و سنگ های قیمتی رواج یافت.

نکات  طراحی طلا و جواهرات با استفاده از دست

در ابتدا و مهم ترین نکته این است که شخص با اصول اولیه طراحی زیور آلات آشنایی داشته باشد و سپس طرح های ذهنی خود را با استفاده از اصول فنی طراحی کند.باید به این نکته توجه کرد که بدون در نظر گرفتن اصول طراحی،آن طرح در حد یک نقاشی باقی می ماند و قابلیت رسیدن به مرحله تولید را نخواهد داشت. دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته هنر اغلب دست به انجام این گونه طراحی ها می زنند که اکثرا با شکست مواجه می شوند.یک طراح طلا و جواهر باید دانش خود را در زمینه های اصول اصلی طراحی با دست،اصول اصلی طلا و جواهر سازی ، روش های مخراجکاری،شانختن انواع سنگ و نحوه تراش دادن آن ها بالا ببرد.

ابزار کار مورد استفاده در طراحی طلا و جواهر با دست

برخلاف دیگر رشته ها، طراحی طلا و جواهرات با دست احتیاج به ارزان ترین ابزار ها دارد و آن هم مداد کاغذ معمولی است و بعد احتیاج به مداد رنگی ، گواش هم می شود.امروزه علاوه بر طراحی با دست از بعضی نرم افزار ها هم میتوان در طراحی طلا و جواهرات مانند انگشترطلا ، گردنبند طلا و... بهره گرفت.

 

دیگر مطالب مرتبط در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر تانیاگلد:

جدیدترین مدل های حلقه نشان 2020

مدل انگشتر طلا2020

نکات ضروری در خرید طلای دسته دوم

 

«با ذکر منبع، کپی این مطلب بلامانع است»