نکات ضروری در خرید طلای دست دوم

بازار خرید و فروش طلای دست دوم همیشه داغ بوده ، تشخیص اینکه طلایی دست دوم است یا نو ممکن است کمی دشوار باشد.بنابراین بهتر است به چند نکته توجه کنید .

۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند
1605 بازدید
نکات ضروری در خرید طلای دست دوم

بازار خرید و فروش طلای دست دوم همیشه داغ بوده ، تشخیص اینکه دستبند طلا ، انگشتر طلا ،گردنبند طلا یا... دست دوم است یا نو ممکن است کمی دشوار باشد.در هنگام خرید طلای دست دوم بهتر است به چند نکته توجه کنید .

سوالی که شاید برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که طلایی که خریداری می کنیم بهتر است چند عیار باشد؟ بهتر است این نکته را بدانید که کمترین میزان عیار برای طلا یک است و بیشتریم میزان عیار برای طلا 24 است اما برای ما ایرانی ها بهترین میزان عیار طلا ، طلای 18 عیار است. در هنگام خرید هر طلا مبلغی بابت اجرت سازنده از شما دریافت می شود که در طلای دست دوم این مبلغ وجود ندارد. طلای دست دوم را از روی قفل آن می توان تشخیص داد به این صورت که اگر دست دوم باشد  ، رنگ قسمت قفل آن کمرنگ تر و دارای خط و خش روی آن است. بطورکلی در هنگام خرید طلا به این نکت توجه کنید که برای چه منظوری طلا می خرید ، آیا برای استفاده و هدیه دادن است و یا صرفا جهت پس انداز این کار را انجام می دهید.

اگر قصدتان برای خرید طلا پس انداز است به دونکته توجه کنید :

  • طلایی را انتخاب کنید که از سنگ های قیمتی در آن استفاده نشده باشد چون هنگام فروش دچار ضرر می شوید . در هنگام خرید طلای مزین شده با سنگ های قیمتی ، قیمت سنگ آن نیز محاسبه می شود اما در هنگام فروش ، مبلغ آن فقط از روی وزن طلا محاسبه می شود و مبلغ سنگ آن کسر خواهد شد.
  • اگر قصد تان پس انداز است بهتر است سکه بخرید نه طلا!

همانطور که گفته شد بیشترین عیار طلا 24 است که این میزان عیار فقط  در شمش طلا یافت می شود و به این دلیل که شمش نرم است پس در هنگام ساخت زیور آلات مقداری مس و نقره به آن اضافه می کنند .

 

 

دیگر مطالب مرتبط در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر تانیاگلد:

مدل انگشتر طلا 2020

حلقه ست ازدواج

جدیدترین مدل گوشواره طلا 2020

 

«با ذکر منبع، کپی این مطلب بلامانع است»