انگشتر نشان طلا چیست؟

انگشتر نشان طلا یکی از سنت های قدیمی است که در شب بله برون داماد این انگشتر را به عروس هدیه می دهد. این سنت نشان دهنده این است که از تاریخ بله برون عروس شریک زندگی داماد در تمامی شادی ها و غم‌ها می باشد.

۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند
1685 بازدید
انگشتر نشان طلا چیست؟

انگشتر نشان طلا یکی از سنت های قدیمی است که در شب بله برون داماد این انگشتر را به عروس هدیه می دهد. این سنت نشان دهنده این است که از تاریخ بله برون عروس شریک زندگی داماد در تمامی شادی ها و غم‌ها می باشد.

 

انگشتر نشان

آشنایی با انواع انگشتر نشان طلا

انگشتر های نامزدی یا به اصطلاح انگشتر نشان طلا یکی از سنت های قدیمی است، مطالعات نشان می دهند این سنت به مصریان باز می گردد. در گذشته مصریان از سکه هایی که یک سوراخ در وسط آنها قرار داشت برای نامزد کردن و ازدواج استفاده می کردند. در حقیقت این سنت نشان دهنده این بود که عروس در ثروت همسرش شریک است. تا قبل از دهه 1950 میلادی حلقه های نامزدی به صورت ست های امروزی وجود نداشت. انتخاب حلقه نشان طلا و یا حلقه های نامزدی کار بسیار مهیجی می باشد که می تواند به عروس و داماد کمک کند تا سلیقه های یکدیگر را بیشتر محک بزنند. در واقع حلقه های نامزدی علاوه بر اینکه نماد وحدت میان زن و مرد است، نشان دهنده عشق بی پایان آنها نیز می باشد. تا دهه 1980 بسیاری از حلقه های نشان طلا و حلقه های نامزدی به صورت ساده و گرد طلایی بوده اند، اما امروزه از آلیاژهای مختلف طلا با رنگ های متفاوت استفاده می شود که زیبای آن ها به وسیله ی سنگ های قیمتی مانند: زمرد، یاقوت، الماس و ... دو چندان می گردد .

 

کاربرد انگشتر نشان طلا

در حقیقت انگشتر نشان طلا هدیه ای است که داماد در شب بله برون به عروس می دهد و نشان دهنده ی این است که عروس از این تاریخ به بعد شریک زندگی داماد می باشد. انگشتر های نشان می توانند به صورت ساده و یا به همراه سنگ های قیمتی مورد استفاده قرار گیرند. عمدتا خانم ها انگشترهای نگین دار را بیشتر دوست دارند؛ اما جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا گالری طلا و جواهر تانیا گلد با داشتن حلقه های نشان متنوع به شما کمک می کند تا بر اساس سلیقه همسر آینده خود انگشتری زیبا را انتخاب کنید. حلقه ی انگشتر نشان را عمدتا برای دست چپ و انگشت وسط خریداری می کنند، بنابراین توصیه می شود که هنگام خرید به سایز انگشتر توجه بیش تری داشته باشید .


حلقه های طلا به همراه آلیاژهای مختلف

امروزه حلقه های نشان که از آلیاژهای رنگی مختلف با سطوح براق و مات تولید شده اند، بسیار در بازار رایج شده است. همانطور که گفته شد خانم ها عاشق حلقه هایی هستند که از نگین بیشتری در آنها استفاده شده است البته این بدان معنی نیست که آقایان نیز از حلقه های گرانبها و براق استفاده نمی کنند بلکه برخی از آقایان نیز از حلقه هایی که دارای سنگ های قیمتی هستند لذت می برند. در سالهای اخیر حلقه های ازدواج سفید رنگ در بین عروس و داماد های جوان از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. البته بسیاری از زوج ها نیز ترجیح می دهند در کنار رنگ سفید طلا از طلای زرد نیز در حلقه استفاده شده باشد، به عبارت ساده تر آنها حلقه های دو رنگ را بیشتر ترجیح می دهند. شاید این تفکر برای برخی از افراد وجود داشته باشد که طلای زرد کمی قدیمی شده است، اما سنت نامزدی یکی از سنت ها و فرهنگ های قدیمی می باشد، بنابراین بهتر است که این سنت قدیمی کمی رنگ و بوی گذشته را نیز داشته باشد.

 

انواع انگشتر های نشان و نامزدی

انگشترهای نشان طلا برخلاف حلقه های ازدواج و نامزدی بسیار ظریف تر می باشند. برخی از جدیدترین انواع ست های انگشتر نشان و نامزدی در زیر آورده شده است.

 

1.انگشتر Botticelli :

این ست انگشتر منحصر به فرد یکی از کارهای جدید است که روی سطح بیرونی انگشتر الماس های کوچک کار شده است. سطح رویی انگشتر Botticelli علاوه بر الماس با سرامیک سفید نیز حکاکی شده است. تصویر این ست زیبا و منحصر به فرد را می توانید در زیر مشاهده کنید.

انگشتر botticelli

2. ست انگشتر Barocco :

در سال 2013 به عنوان یک شاهکار منحصر به فرد صنایع دستی مجارستان معرفی شده است این انگشتر نیز مانند انگشتر Botticelli به صورت ظریف حکاکی شده است.

 

ست انگشتر Barocco

3. ست انگشتر Brilliance :

این ست انگشتر می تواند برای زوج های جوان یک انتخاب عالی و منحصر به فرد باشد. حلقه مردانه این ست انگشتر به صورت ساده و فاقد نگین اما حلقه عروس با نگین های زیبا از جنس برلیان تزیین شده است.

ست انگشتر Brillianc

 

4. انگشتر Shineway no2 :

در حقیقت از گذشته تا به امروز انگشترهای الماس نشان، نماد عشق های ابدی و جاویدان بوده و هستند .
شما می توانید عشق خود را با انگشترهای الماس نشان به صورت جاویدان نمایان سازید .

 

انگشتر Shineway no2

5. حلقه نامزدی KelengyeVariacio :

عمدتا طراحان، طراحی این نوع حلقه های نامزدی را از طبیعت الهام می گیرند. به عنوان مثال حلقه های نامزدی می تواند به صورت گل، قطره آب، قلب و ... باشد. تصویر این حلقه زیبا را می توانید در زیر مشاهده کنید.

حلقه نامزدی

6. حلقه نامزدی قلبی شکل (Heartist) :

حلقه قلبی به عنوان انگشتر نشان طلا بسیار هدیه ای زیبا و خاص می باشد و به شما کمک می کند دل عروس خانم را به سرعت بدست بیاورید.

 

حلقه نامزدی قلبی شکل

 

سخن آخر

همانطور که گفته شد، انگشتر نشان طلا در مراسم بله برون کاربرد دارد و داماد این انگشتر را به همسر آینده خود هدیه می دهد و این سنت نشان دهنده این است که عروس از این به بعد شریک زندگی داماد می باشد. انگشتر نشان می تواند به صورت طلای سفید، زرد یا ترکیبی از هر دو باشد. تنوع این انگشتر ها بسیار زیاد است و شما می توانید بر اساس سلیقه همسر آینده خود انگشتر نشان را به صورت نگین دار یا ساده انتخاب کنید. گالری طلا و جواهر تانیا گلد به شما کمک می کند تا یک انتخاب خاص و منحصر به فرد را تجربه کنید.

منبع: https://www.affianced.hu/en/

 

 

دیگر مطالب مرتبط در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر تانیاگلد:

مروری بر جدیدترین انواع سرویس طلا 2021

حلقه ازدواج با حکاکی اسم

نحوه ی پاک کردن اثر خراشیدگی از روی طلا

 

 

«با ذکر منبع، کپی این مطلب بلامانع است»