روز ولنتاین چه روزی است؟

چندین سال است که روز ولنتاین در ایران باب شده و طرفداران زیادی در کشور پیدا کرده است. در این روز کسانی که یکدیگر را دوست دارند علاقه خود را به وسیله دادن یک هدیه و گفتن جملات محبت آمیز بهم ابراز کرده و در این روز جشن می گیرند.

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۹ بهمن
653 بازدید
روز ولنتاین چه روزی است؟

همه چیز در مورد ولنتاین

چندین سال است که روز ولنتاین در ایران باب شده و طرفداران زیادی در کشور پیدا کرده است. در این روز کسانی که یکدیگر را دوست دارند علاقه خود را به وسیله دادن یک هدیه و گفتن جملات محبت آمیز بهم ابراز کرده و در این روز جشن می گیرند.

حال در این مطلب از گالری طلا و جواهرات تانیا قصد داریم در مورد پیشینه ی این روز و اتفاقاتی که موجب پیدایش این روز شده است، ‌مطالبی را خدمت شما همراهان گرامی بیان کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

تاریخچه پیدایش ولنتاین چه بوده است ؟

اگر بخواهیم در مورد تاریخچه پیدایش این روز صحبت کنیم این موضوع یک افسانه مشهوری بوده است که در زمان روم باستان برای اینکه سربازان جنگجو از خود عملکرد بهتری در جنگ و مبارزات نشان دهند و وابستگی به خانواده نداشته باشند ازدواج برای آنها ممنوع اعلام می شود.

در این بین یک کشیش به نام ولنتاین تصمیم می گیرد که این سربازان جنگجو را به عقد دختران مورد علاقه خود در بیاورد. زمانی که امپراطور روم از این موضوع خبردار می شود، این کشیش دلسوز را به زندان می اندازد. سپس امپراطور روم تصمیم می گیرد که در تاریخ 14 فوریه او را اعدام کند.

در برخی منابع ذکر شده است که ولنتاین قبل از اعدام در زندان،‌ عاشق یک دختر نابینا می شود و آن دختر آنقدر جذب مهربانی و عطوفت این کشیش می شود که بینایی خود را بدست می آورد.

14 فوریه و روز عشق

اعدام این کشیش در تاریخ 14 فوریه موجب می شود بعد از این اتفاق مردم جهان این روز را به نام روز عشق بشناسند و همه ساله این روز ولنتاین را با دادن هدیه هایی همچون گل،‌ شکلات و ابراز علاقه به یکدیگر جشن بگیرند. در فرهنگ غربی بعد از کریسمس دومین مناسبت مهم روز ولنتاین می باشد که سالانه تقریبا بیش از 1 میلیارد کارت عشق بین افراد رد و بدل می شود.

مراسم روز ولنتاین در چه کشورهایی برگزار می شود ؟

طبق متون تاریخی و معتبر ریشه اولین روز ولنتاین در سال 496 میلادی بوده است،‌ اما جشن گرفتن هرساله این مراسم در قرن 17 آغاز شد و علاوه بر کشورهایی آمریکایی، مناطق دیگری همچون بریتانیا، مکزیک، استرالیا، فرانسه، ژاپن، چین، ایران و بسیاری کشورهای دیگر نیز این مراسم را جشن می گیرند.

نمادهای روز عشق چیست ؟‌

در کشورهای مختلف هدایای مختلفی رد و بدل می شود اما به طور کلی از نمادهایی که در روز ولنتاین استفاده می شود می توان به ارسال پیام های عاشقانه، کارت های هدیه، عروسک های قلبی، شکلات، گل های تزیین شده، ربان های توری شکل اشاره کرد.

در کشور ما علاوه بر موارد گفته شده هدایایی همچون گل رز، عروسک، شکلات شکلی، لوازم آرایش، زیورآلات و جواهرات، لباس های ست، ماگ و یا محصولاتی که عکس عشق روی آن هک یا چاپ شده باشد، قاب عکس و دعوت به رستوران و کافه نیز رایج است.

پیشنهاد یک هدیه مناسب برای روز ولنتاین

همان طور که گفته شد سالهاست که خرید هدیه در روز ولنتاین برای کسانی که دوستشان داریم به یک فرهنگ تبدیل شده است، اکنون قصد داریم چند پیشنهاد مناسب برای این روز را خدمت شما عزیزان بیان کنیم.

خرید یک هدیه طلای سبک و ارزان قیمت در کنار یک پک گل و تکه های شکلات می تواند یک پیشنهاد مناسب باشد،‌ در پایان می توانید یک جشن متفاوت با کسی که دوستش دارید برگزار کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید؛ پیشنهادهای ما برای خرید شما به مناسبت روز ولنتاین می تواند گزینه های زیر باشد:

  • خرید طلا و جواهرات به شکل قلب
  • طلا و جواهرات نگین دار
  • بسته های شکلاتی
  • و عروسک های کوچک و........

 

روز ولنتاین در سال 1400 چه تاریخی دارد؟

ولنتاین یا روز عشق یا عشاق، ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) در جهان جشن گرفته می‌شود.

تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1400 در تقویم شمسی

تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1400 در تقویم شمسی مصادف است با:

دوشنبه، 25 بهمن 1400

25/11/1400

معادل ایرانی ولنتاین کدام است؟

سپندارمذگان جشن باستانی ایرانیان با ریشه زرشتی است که به عنوان روز عشق ایرانی شناخته می‌شود. این جشن در تقویم ایرانی روز 29 بهمن ثبت شده است. سپندارمذگان روز جشن عشق، دوستی و زمین در فرهنگ ایران باستان است که قدمت آن به اولین امپراتوری ایران یعنی هخامنشیان برمی‌گردد. سپندارمذ نام فرشته نگهبان زمین است و نماد عشق و فروتنی شمرده می‌شود.

منابع :

مطالب مرتبط یا سایت طلا و جواهر تانیاگلد:

چگونه دستبند عروسی را انتخاب کنیم؟

انواع مدل‌های گردنبند عشق در سال 2021